WYPRAWKA SZKOLNA W ROKU SZKOLNYM 2014/2015
WYPRAWKA SZKOLNA W ROKU SZKOLNYM 2014/2015
Wniosek - wyprawka szkolna pobierz
Tabela - wyprawka szkolna pobierz
Na podstawie Rządowego programu pomocy uczniom w 2014 r. – „Wyprawka szkolna” dofinansowanie zakupu podręczników przysługuje w roku szkolnym 2014/2015:
SZKOŁA PODSTAWOWA
UCZNIOWIE KLAS I
W 2014 r Rządowym programem pomocy uczniom w 2014 r. –„Wyprawka szkolna” nie są objęci uczniowie rozpoczynający naukę w klasie I szkoły podstawowej i klasie
I ogólnokształcącej szkoły muzycznej I stopnia w zakresie dofinansowania zakupu podręczników do kształcenia ogólnego dopuszczonych do użytku szkolnego przez ministra właściwego do spraw oświaty i wychowania.
Dla uczniów klas I szkoły podstawowej i klas I ogólnokształcącej szkoły muzycznej
I stopnia od 1 września 2014 r. planuje się odrębne zasady zaopatrzenia w podręczniki do zajęć z zakresu edukacji: polonistycznej, matematycznej, przyrodniczej i społecznej. Podręczniki te będzie zapewniał minister właściwy do spraw oświaty i wychowania, zgodnie z art.22 ad ust.1 ustawy z dnia7 września 1991 r. o systemie oświaty (Dz. U. z 2004 r., Nr 256, po. 2572 ze zmianami).
SZKOŁA PODSTAWOWA
UCZNIOWIE KLAS II-III
1. MIEJSCE I TERMIN SKŁADANIA WNIOSKU
Wniosek o dofinansowanie zakupu podręczników składa się do dyrektora szkoły, do której uczeń będzie uczęszczał w roku szkolnym 2014/2015.
Wniosek składa się w terminie ustalonym odpowiednio przez wójta gminy, burmistrza lub prezydenta miasta, właściwego dla siedziby szkoły.
Do wniosku należy załączyć, w zależności od sytuacji zaświadczenia lub oświadczenie
o wysokości dochodów, a w przypadku ucznia, którego rodzina nie spełnia kryterium dochodowego, lecz znajduje się w trudnej sytuacji życiowej uzasadnienie wniosku.
Dokumentowanie dochodu:
− w przypadku korzystania ze świadczeń rodzinnych w formie zasiłku rodzinnego lub dodatku
do zasiłku rodzinnego wypłacanego przez instytucje pomocy społecznej wystarczy przedstawić
zaświadczenie o wysokości świadczenia zamiast zaświadczenia o dochodach,
− zaświadczenie (z Urzędu Skarbowego) o wysokości dochodów za rok 2012
a w uzasadnionych przypadkach zamiast zaświadczenia może być dołączone oświadczenie
o wysokości dochodów.
2. KTO MOŻE ZŁOŻYĆ WNIOSEK
Pomoc udzielana jest na wniosek rodziców ucznia, prawnych opiekunów, rodziców zastępczych, a także nauczyciela, pracownika socjalnego lub innej osoby, za zgodą przedstawiciela ustawowego lub rodziców zastępczych.
3. KRYTERIA PRZYZNAWANIA POMOCY
Pomoc w formie dofinansowania na zakup podręczników będzie przysługiwać:
1) uczniom pochodzącym z rodzin spełniających kryterium dochodowe, o którym mowa
w art. 5 ust.1 ustawy z dnia 28 listopada 2003 r. o świadczeniach rodzinnych (Dz. U. z 2013 r., poz. 1456, ze zmianami), tj. 539 zł na osobę w rodzinie;
2) uczniom pochodzącym z rodzin niespełniających ww. kryterium dochodowego,
w przypadkach określonych w art. 7 (np. bezrobocia, niepełnosprawności, długotrwałej lub ciężkiej choroby, bezradności w sprawach opiekuńczo – wychowawczych, przemocy
w rodzinie, alkoholizmu lub narkomanii, zwłaszcza w rodzinach niepełnych lub wielodzietnych, zdarzenia losowego i sytuacji kryzysowej) ustawy z dnia 12 marca 2004 r.
o pomocy społecznej (Dz. U. z 2013 r., poz. 182 ze zmianami), na podstawie decyzji dyrektora szkoły, do której uczęszcza uczeń;
4. WYSOKOŚĆ DOFINANSOWANIA
Dofinansowanie zakupu podręczników w roku 2014 r. będzie wynosić do 225,00 zł.
5. ROZLICZENIE ZAKUPU
Zwrot kosztów zakupu podręczników następuje po przedłożeniu dowodu zakupu do wysokości wartości pomocy określonej w rozporządzeniu.
Dowodem zakupu jest faktura VAT wystawiona imiennie na ucznia, rodzica, prawnego opiekuna, rodzica zastępczego, rachunek, paragon lub oświadczenie o zakupie podręczników. Do oświadczenia należy dołączyć informację o rozliczeniu wydatków tylko w ramach Rządowego programu pomocy uczniom w roku 2014 „Wyprawka szkolna”.
W przypadku zbiorowego zakupu podręczników zwrot kosztów następuje po okazaniu dowodu zakupu zawierającego następujące informacje:
1) imię i nazwisko ucznia,
2) klasa do której uczeń będzie uczęszczała w roku szkolnym 2014/2015,
3) adres szkoły,
4) wykaz zakupionych podręczników,
5) kwota zakupu,
6) data zakupu,
7) czytelny podpis podmiotu dokonującego zakupu.
SZKOŁA PODSTAWOWA
UCZNIOWIE KLAS VI
1. MIEJSCE I TERMIN SKŁADANIA WNIOSKU
Wniosek o dofinansowanie zakupu podręczników składa się do dyrektora szkoły, do której uczeń będzie uczęszczał w roku szkolnym 2014/2015.
Wniosek składa się w terminie ustalonym odpowiednio przez wójta gminy, burmistrza lub prezydenta miasta, właściwego dla siedziby szkoły.
Do wniosku należy załączyć, w zależności od sytuacji zaświadczenia lub oświadczenie
o wysokości dochodów, a w przypadku ucznia, którego rodzina nie spełnia kryterium dochodowego, lecz znajduje się w trudnej sytuacji życiowej uzasadnienie wniosku.
Dokumentowanie dochodu:
− w przypadku korzystania ze świadczeń rodzinnych w formie zasiłku rodzinnego lub dodatku do zasiłku rodzinnego wypłacanego przez instytucje pomocy społecznej wystarczy przedstawić zaświadczenie o wysokości świadczenia zamiast zaświadczenia o dochodach,
− zaświadczenie (z Urzędu Skarbowego) o wysokości dochodów za rok 2012
a w uzasadnionych przypadkach zamiast zaświadczenia może być dołączone oświadczenie
o wysokości dochodów.
2. KTO MOŻE ZŁOŻYĆ WNIOSEK
Pomoc udzielana jest na wniosek rodziców ucznia, prawnych opiekunów, rodziców zastępczych, a także nauczyciela, pracownika socjalnego lub innej osoby, za zgodą przedstawiciela ustawowego lub rodziców zastępczych.
3. KRYTERIA PRZYZNAWANIA POMOCY
Pomoc w formie dofinansowania na zakup podręczników będzie przysługiwać:
3) uczniom pochodzącym z rodzin spełniających kryterium dochodowe, o którym mowa
w art. 5 ust.1 ustawy z dnia 28 listopada 2003 r. o świadczeniach rodzinnych (Dz. U. z 2013 r., poz. 1456, ze zmianami), tj. 539 zł na osobę w rodzinie;
4) uczniom pochodzącym z rodzin niespełniających ww. kryterium dochodowego,
w przypadkach określonych w art. 7 (np. bezrobocia, niepełnosprawności, długotrwałej lub ciężkiej choroby, bezradności w sprawach opiekuńczo – wychowawczych, przemocy
w rodzinie, alkoholizmu lub narkomanii, zwłaszcza w rodzinach niepełnych lub wielodzietnych, zdarzenia losowego i sytuacji kryzysowej) ustawy z dnia 12 marca 2004 r.
o pomocy społecznej (Dz. U. z 2013 r., poz. 182 ze zmianami), na podstawie decyzji dyrektora szkoły, do której uczęszcza uczeń;
4. WYSOKOŚĆ DOFINANSOWANIA
Dofinansowanie zakupu podręczników w roku 2014 r. będzie wynosić do 325,00 zł.
5. ROZLICZENIE ZAKUPU
Zwrot kosztów zakupu podręczników następuje po przedłożeniu dowodu zakupu do wysokości wartości pomocy określonej w rozporządzeniu.
Dowodem zakupu jest faktura VAT wystawiona imiennie na ucznia, rodzica, prawnego opiekuna, rodzica zastępczego, rachunek, paragon lub oświadczenie o zakupie podręczników. Do oświadczenia należy dołączyć informację o rozliczeniu wydatków tylko w ramach Rządowego programu pomocy uczniom w roku 2014 „Wyprawka szkolna”.
W przypadku zbiorowego zakupu podręczników zwrot kosztów następuje po okazaniu dowodu zakupu zawierającego następujące informacje:
1) imię i nazwisko ucznia,
2) klasa do której uczeń będzie uczęszczała w roku szkolnym 2014/2015,
3) adres szkoły,
4) wykaz zakupionych podręczników,
5) kwota zakupu,
6) data zakupu,
7) czytelny podpis podmiotu dokonującego zakupu.
UCZNIOWIE POSIADAJĄCY ORZECZENIE O POTRZEBIE KSZTAŁCENIA SPECJALNEGO
1. KTO KORZYSTA Z DOFINANSOWANIA
Pomoc w formie dofinansowania zakupu podręczników do kształcenia ogólnego, w tym podręczników do kształcenia specjalnego lub podręczników do kształcenia w zawodach, dopuszczonych do użytku szkolnego przez ministra właściwego do spraw oświaty
i wychowania, jest udzielana uczniom:
1) słabowidzących,
2) niesłyszących,
3) słabosłyszących,
4) z niepełnosprawnością ruchową, w tym afazją,
5) z autyzmem, w tym z zespołem Aspergera,
6) z upośledzeniem umysłowym w stopniu lekkim, umiarkowanym lub znacznym
7) z niepełnosprawnościami sprzężonymi, w przypadku gdy jedną z niepełnosprawności jest
niepełnosprawność wymieniona w pkt 1-6
W przypadku uczniów z upośledzeniem umysłowym w stopniu umiarkowanym lub znacznym
oraz z niepełnosprawnościami sprzężonymi, w przypadku gdy jedną z niepełnosprawności jest upośledzenie umysłowe w stopniu umiarkowanym lub znacznym, dofinansowanie obejmuje również zakup materiałów edukacyjnych*.
Wyżej wymienieni uczniowie uczęszczający w roku szkolnym 2014/2015 do klasy I szkoły
podstawowej, mają prawo do otrzymania pomocy w formie pełnego dofinansowania do zakupu materiałów edukacyjnych, w przypadku gdy nie korzystają z podręcznika zapewnionego przez Ministra - „Nasz Elementarz”.
* Materiałami edukacyjnymi są w szczególności książki pomocnicze, karty pracy, ćwiczenia
rewalidacyjne, kolorowanki, rysowanki, uzupełnianki, wyklejanki oraz opracowania wykorzystywane w edukacji przedszkolnej.
2. MIEJSCE I TERMIN SKŁADANIA WNIOSKU
Wniosek o dofinansowanie zakupu podręczników składa się do dyrektora szkoły, do której uczeń będzie uczęszczał w roku szkolnym 2014/2015.
Wniosek składa się w terminie ustalonym odpowiednio przez wójta gminy, burmistrza lub prezydenta miasta, właściwego dla siedziby szkoły.
Do wniosku należy dołączyć kserokopię aktualnego orzeczenia o potrzebie kształcenia specjalnego, o którym mowa w art. 71b ust. 3 ustawy z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty (Dz. U. z 2004 r. Nr 256, poz.2572 ze zmianami) wydanego przez publiczną poradnię psychologicznopedagogiczną, w tym poradnię specjalistyczną.
3. KTO MOŻE ZŁOŻYĆ WNIOSEK
Pomoc udzielana jest na wniosek rodziców ucznia, prawnych opiekunów, rodziców zastępczych, a także nauczyciela, pracownika socjalnego lub innej osoby, za zgodą przedstawiciela ustawowego lub rodziców zastępczych.
Do wniosku o dofinansowanie zakupu podręczników z programu „Wyprawka szkolna” dla uczniów spełniających kryterium dochodowe należy dołączyć:
− zaświadczenie o korzystaniu z zasiłku rodzinnego lub dodatku do zasiłku rodzinnego
wypłacanego przez instytucje pomocy społecznej,
lub
− rodziny, które do tej pory nie korzystały z tej formy pomocy mogą w najbliższych miesiącach (czerwiec, lipiec) złożyć w gminie (właściwej ze względu na miejsce zamieszkania osoby ubiegającej się o świadczenie) wniosek o to świadczenie,
lub
− dołączyć do wniosku zaświadczenie (z Urzędu Skarbowego) o wysokości dochodów za
rok 2012 a w uzasadnionych przypadkach zamiast zaświadczenia może być dołączone oświadczenie o wysokości dochodów.
Do wniosku o dofinansowanie zakupu podręczników z programu „Wyprawka szkolna”
dla uczniów pochodzących z rodzin niespełniających kryterium dochodowego należy dołączyć:
− zamiast zaświadczenia o wysokości dochodów należy dołączyć pisemne uzasadnienie.
Do wniosku o dofinansowanie zakupu podręczników z programu „Wyprawka szkolna”
dla uczniów posiadających orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego należy dołączyć:
− kserokopię orzeczenia o potrzebie kształcenia specjalnego wydanego przez publiczną
poradnię psychologiczno-pedagogiczną, w tym specjalistyczną.
Rodzice, prawni opiekunowie uczniów realizujących obowiązek szkolny, mogą pobrać druki
wniosków w sekretariacie szkoły.
„Nie taki diabeł straszny!”
„Nie taki diabeł straszny!”
W czwartek, 26 czerwca 2014 roku uczniowie klasy IV wraz z wychowawczynią, panią Małgorzatą Pomijan, udali się do pobliskiego Muzeum Regionalnego w Krasnymstawie na lekcję muzealną pt. „Strachy na Lachy”. Na miejscu pracownik muzeum posadził wszystkich uczniów na podłodze i przez ponad godzinę opowiadał o dawnych wierzeniach ludzi w naszym kraju. Uczniowie mogli dowiedzieć się, kim były czarownice, kto mógł zobaczyć diabła oraz co zrobić, aby nie spotkać wampira na swojej drodze. Następnie uczniowie zwiedzili wystawę archeologiczną dotyczącą Grodów Czerwieńskich. Po tak ciekawej lekcji czwartoklasiści udali się do pobliskiej pizzerii, aby uczcić koniec roku szkolnego. Po drodze uczniowie „przywitali się” z pomnikiem ludowego poety Stanisława Bojarczuka. Na zakończenie naszej wyprawy niektórzy jeszcze skusili się na porcję lodów. Po dniu pełnym wrażeń, gdy wracaliśmy już do szkoły, złapał nas dosyć ulewny deszcz, jednak nie zdołał popsuć już i tak wakacyjnych nastrojów.
Małgorzata Pomijan
Spotkanie z pracownikami OSM Krasnystaw
Spotkanie z pracownikami OSM Krasnystaw
27 maja 2014 r. uczniowie klas 1-3 uczestniczyli w nietypowych zajęciach przeprowadzonych przez pracowników Okręgowej Spółdzielni Mleczarskiej w Krasnymstawie.
Rozpoczęły się one prezentacją krótkiego filmu dotyczącego historii zakładu i przedstawiającego proces produkcji niektórych produktów mleczarskich. Następnie odbyła się część warsztatowa spotkania. Uczniowie mogli samodzielnie przygotować własną porcję jogurtu owocowego, złożyć kartonik na mleko, degustować różne produkty i oceniać ich walory smakowe. Największy zachwyt wśród uczniów wzbudziła możliwość uczestniczenia w produkcji masła. Wszystkie dzieci mogły własnoręcznie ubijać masło w drewnianej maselnicy. Przez cały czas pani z OSM bardzo ciekawie opowiadała
o specyfice pracy w mleczarni, roli mleka i jego przetworów w codziennym jadłospisie. Masełko smakowało wyśmienicie i kanapki błyskawicznie znikały w buziach dzieci.
Na podsumowanie spotkania przeprowadzony został konkurs wiedzy z nagrodami. Dzieci odpowiadały na pytania dotyczące historii OSM i produktów wytwarzanych
w mleczarni.
Na zakończenie miłą niespodzianką dla wszystkich było otrzymanie od pracowników OSM jogurtów i notesików.
Jesteśmy wdzięczni pracownikom OSM Krasnystaw za zorganizowanie wspaniałych zajęć, możliwość spróbowania wielu produktów mlecznych i poszerzenia wiedzy na ich temat.
Anna Wrona
Poleski Park Narodowy w Twojej szkole
Uczniowie klas IV-VI Szkoły Podstawowej i I-III Gimnazjum
brali udział w zajęciach „Poleski Park Narodowy w Twojej szkole”, które poprowadził pracownik PPN, pan Sławomir Wróbel w ramach projektu realizowanego przez Biuro Turystyczne TAIRON wspólnie z Dyrekcją Poleskiego Parku Narodowego.
W czasie spotkania odbył się pokaz bardzo ciekawych zdjęć wykonanych na terenie Polesia przez naszego gościa, który poza pracą zawodową pasjonuje się fotografowaniem. Efektem tego są niezwykłe, unikatowe ujęcia ze świata zwierząt i roślin tego chronionego terenu. Zdjęcia ukazały także walory turystyczne tego malowniczego terenu. Park obejmuje zachowane naturalne fragmenty torfowisk niskich, przejściowych i wysokich, z głębokimi na 6 metrów bagnami. Co roku - po zimie - tworzą się tu wspaniałe rozlewiska, przyciągające migrujące ptaki wodno-błotne, a rozlewiska trwałe stanowią żerowiska i miejsce gniazdowania gatunków lęgowych.Prezentacji towarzyszyła interesująca pogadanka, przeplatana ciekawostkami na temat przedstawianych gatunków. Szczególnie dużo informacji uczniowie uzyskali na temat żółwia błotnego, łosia, jelenia, saren, żurawia, bociana czarnego, bielika, błotniaka stawowego, rosiczki, obuwika pospolitego i innych. Dzieci i młodzież mogły nawet obejrzeć zrzucone przez zwierzęta poroża kozła sarny, jelenia i łosia!
Uczestnicy prelekcji dowiedzieli się także, jakie środki ostrożności należy zachować, gdy spotkamy w lesie dzika z potomstwem, małą sarenkę, żmiję zygzakowatą, zaskrońca lub gdy zabłądzimy w nim. Ta praktyczna wiedza może przydać się w życiu, na pewno zachęca też do ochrony przyrody. Pan Sławomir Wróbel przestrzegał na przykład przed wypalaniem traw, które stanowi śmiertelne zagrożenie dla wielu małych zwierząt.
W trakcie zajęć uczniowie otrzymali też ciekawe materiały edukacyjne o Poleskim Parku Narodowego. Prezentacja przekonała nas, że warto tam przyjechać i odwiedzić miejsca niepowtarzalne na skalę krajową i nie tylko. Zachęceni przez pana Sławomira Wróbla planujemy rajd rowerowy po tym przepięknym terenie, aby sprawdzić czy w rzeczywistości jest tak pięknie jak na przedstawionej prezentacji.
Danuta Hus i Alicja Barcikowska
Choinka w klasach I – III
Choinka w klasach I – III
13 lutego 2014 r. dzieci z klas I – III bawiły się na zorganizowanej dla nich zabawie choinkowej. Impreza odbyła się w Wiejskim Domu Kultury w Niemienicach. Niektórzy uczniowie wystąpili w przygotowanych na te okazję strojach karnawałowych. Wśród dziewczynek największym powodzeniem cieszył się strój wróżki
i księżniczki, a chłopcy najchętniej występowali w stroju pirata, żołnierza i batmana.
Oprawę muzyczną na zabawie choinkowej zapewnili członkowie zespołu muzycznego SONADO. Dzieci chętnie brały udział w licznych zabawach przy muzyce, konkursach
i tańcach integracyjnych. Słowem każdy mógł znaleźć coś dla siebie. Największym powodzeniem wśród uczestników cieszyły się pląsy w wylosowanym przebraniu oraz taniec parami z balonem oraz na gazecie. Zwycięskie pary zostały nagradzane gromkimi brawami.
Uczniowie klasy III wystawili przygotowaną pod kierunkiem wychowawcy inscenizację o miesiącach i porach roku. Klasa II tańczyła taniec karnawałowy w maskach, natomiast dzieci z klasy I zaprezentowały improwizacje ruchowe do piosenek o tematyce zimowej oraz zatańczyły w parach taniec ,,Renifery”.
Pod koniec zabawy przybył oczekiwany z niecierpliwością przez wszystkie dzieci święty Mikołaj. Wszystkie grzeczne dzieci otrzymały od niego w tym dniu paczki
ze słodyczami, a na koniec zatańczyły z Mikołajem i zaprosiły go do siebie za rok.
Do pomocy w zorganizowaniu imprezy przyłączyli się również rodzice, którzy przygotowali dla swoich pociech kanapki, ciastka oraz napoje chłodzące, które cieszyły się
w tym dniu największym powodzeniem.
Zabawa choinowa przebiegała w miłej i przyjemnej atmosferze, dostarczając dzieciom wielu niezapomnianych wrażeń i emocji.
K. Charkot
Zespół Nr 3 Szkołą Odkrywców Talentów
Zespół Nr 3 Szkołą Odkrywców Talentów
Zespół Nr 3 Przedszkola, Szkoły Podstawowej i Gimnazjum w Krasnymstawie jako pierwszy w powiecie krasnostawskim uzyskał w roku szkolnym 2013/2014 tytuł Szkoły Odkrywców Talentów. Tytuł ten, przyznawany przez Ośrodek Rozwoju Edukacji, świadczy o tym, że placówka nasza przyczynia się do odkrywania, promocji i wspierania uzdolnień dzieci
i młodzieży w różnych obszarach: naukowym, artystycznym, społecznym lub sportowym.
W szkole prowadzi się systematyczną pracę z uczniami uzdolnionymi i możemy pochwalić się konkretnymi osiągnięciami w tej sferze działalności pedagogicznej. Rozwijaliśmy
i rozwijamy talenty z różnych dziedzin: p. Małgorzata Pomijan prowadzi Koło filmowe,
p. Paweł Haładyj przygotowuje uczniów do konkursu Bezpieczeństwa w ruchu drogowym, p.Danuta Hus rozwija naukowe zainteresowania chemią, a p. Ewa Dudzik przygotowuje chętnych uczniów do konkursów recytatorskich. To tylko część oferty szkoły dla uczniów zdolnych, będziemy ją nadal poszerzać.
Wraz z przyznaniem tytułu, szkoła została umieszczona na mapie Szkół Odkrywców Talentów http://www.ore.edu.pl/index.php?option=com_content&view=article&id=1248&Itemid=1499
Pasowanie pierwszaków
Pasowanie pierwszaków
7 listopada 2013 r. miała miejsce niezwykle ważna uroczystość, podczas której najmłodsi z naszej uczniowskiej braci mieli zostać pasowani na uczniów i wejść do szkolnej społeczności. Blasku, powagi i świetności dodawali uroczystości zaproszeni goście, którzy przyszli żeby obserwować zmagania pierwszaków. Pojawiła się również Dobra Wróżka, która przybyła do dzieci prosto z baśni.
Jednak już na wstępie uroczystość została zakłócona przez wizytę Złej Wróżki, która była oburzona tym, iż nie została zaproszona na tę imprezę i zaczarowała dzieci, grożąc im, ze nigdy nie zostaną pierwszakami. Mimo tego Dobra Wróżka znalazła sposób by zrzucić złe zaklęcie. Pierwszaki musiały odbyć daleką podróż do czterech krain i wykonać różne zadania, a potem przynieść Dobrej Wróżce symbol każdej z krain.
Dzieci nie ulękły się trudów podróży i odwiedziły kolejno Krainę Muzyki, w której otrzymały klucz wiolinowy za pięknie zaśpiewaną piosenkę, Krainę Pracy, z której dostały symbol pracowitości- pszczółkę. Następnie odwiedziły Krainę Miłości, gdzie za piękną recytację wierszy o ojczyźnie uzyskały symbol miłości – serce. Ostatnią krainą, którą odwiedziły była Kraina Mądrości. Przyniosły z niej symbol mądrości- sowę.
Po odwiedzeniu wszystkich krain dzieci zwróciły się do Dobrej Wróżki z prośbą
o odczarowanie. Wróżka zgodnie z daną wcześniej obietnicą odczarowała je i zrzuciła złe zaklęcie.
Wówczas nastąpił uroczysty moment ślubowania, kiedy dzieci złożyły przyrzeczenie w obecności pocztu sztandarowego Zespołu Nr 3 Przedszkola szkoły Podstawowej i Gimnazjium. Następnie Pani Dyrektor dokonała ceremonii pasowania każdego ucznia wielkim ołówkiem wychowawczyni wręczył pierwszakom pamiątkowe dyplomy.
Na zakończenie uroczystości pierwszoklasiści udali się na poczęstunek przygotowany przez rodziców.
K. Charkot
DYSKOTEKA Z OKAZJI DNIA CHŁOPAKA
DYSKOTEKA Z OKAZJI DNIA CHŁOPAKA
Trzeciego października 2013 w naszej szkole odbyła się dyskoteka z okazji Dnia Chłopaka. Impreza rozpoczęła się o godzinie 16:00 a zakończyła o 20:00. Muzyka był dość energiczna. Można było zamówić dedykacje dla wybranych osób. Bardzo podobały się nam tańce wolne, ponieważ mogłyśmy wtedy tańczyć z chłopakami. Naszymi opiekunkami były pani Małgorzata Pomijan oraz pani Anna Wrona, które dzielnie pilnowały nas. I tak dziewczyny z naszej klasy zamawiały tańce dla chłopaków, ale oni nie chcieli tańczyć, wstydzili się i uciekli. Odbył się wówczas też konkurs na najsympatyczniejszego chłopaka w naszej szkole. Pierwsze miejsce zajął Wojtek Kulawiak, drugie Kamil Pawłowski, obaj z klasy III gimnazjum a trzecie miejsce otrzymał Michał Kowalczyk z klasy IV szkoły podstawowej. Na dyskotece każdy dobrze się bawił, ponieważ Wojtek „puszczał” skoczne piosenki. Tak uważają niektórzy uczniowie. Nasi didżeje ciągle włączali disco-polo i rosyjskie techno (opinie innych), więc nauczycielom średnio podobała się muzyka. Było też strasznie gorąco. Jak zwykle przez prawie dwie godziny część uczniów zamiast tańczyć, to biegała po szkolnych korytarzach, a później, jak już zabawa się rozkręciła, okazywało się, że zostało mało czasu. Wszystkim było smutno, kiedy wybiła 20.00 i trzeba było zakończyć dyskotekę.
Uczniowie z klasy I gimnazjum: Natalia Badzio,
Weronika Szewczak,
Mateusz Liśkiewicz
POZNAJEMY SWOJE OKOLICE
POZNAJEMY SWOJE OKOLICE
Dziesiątego października 2013 r. uczniowie z klasy drugiej gimnazjum udali się na rajd rowerowy. Pomysłodawcą tej wyprawy była nasza wychowawczyni pani Danuta Hus. Opiekunem zgodziła się zostać pani Małgorzata Pomijan. Przy pięknej pogodzie, która tego dnia wyjątkowo nam sprzyjała, i w dobrych humorach wyruszyliśmy w drogę po czterech godzinach lekcyjnych. Trasa rajdu była bardzo ciekawa i dla większości uczniów nieznana. Mimo ładnej pogody, pech nas nie omijał. Już na początku wyprawy spadł Patrykowi Pokorze łańcuch z roweru. Na szczęście koledzy z klasy mu pomogli. Więc już spokojnie udaliśmy się w kierunku Widniówki, następnie polami dojechaliśmy do Latyczowa. Trochę się kurzyło na polnych drogach i niektórzy wyglądali zabawnie, jakby nie myli się przez kilka dni. Na końcu dojechaliśmy do Orłowa Murowanego, gdzie podziwialiśmy zespół pałacowy, szkoda tylko, że w tak opłakanym stanie. Przykro było patrzeć, jak marnuje się taka budowla, która świadczy o dawnej świetności naszego regionu. Może znajdzie się kiedyś ktoś, kto odrestauruje go? Potem udaliśmy się do źródełka, którego, według legendy, woda ma moc lecznicą. Damian Żeliszczak zmoczył sobie włosy na głowie, wierzy, że są w niej ukryte jakieś uzdrawiające moce. Podczas całej wyprawy uczestnicy rajdu mieli okazje zobaczyć ciekawe miejsca pod względem przyrodniczym i krajobrazowym, np. stare rosnące dęby. Po krótkim odpoczynku wyruszyliśmy w drogę powrotną, kiedy byliśmy już na moście w Wale, tym razem Damianowi zepsuł się rower i to tak poważnie, że nie mógł on nawet go prowadzić. I gdyby nie pomoc naszego Kubusia Kalmana, który swoimi sprawnymi rączkami częściowo naprawił rower, pewnie Damian musiałby dzwonić po kogoś z samochodem. A tak mógł choć go prowadzić. Na szczęście do domu miał już tylko ze dwa kilometry. Cała wycieczka dostarczyła nam wielu niezapomnianych wrażeń. Szkoda tylko, że część klasy pozostała w szkole. Może na wiosnę będzie lepiej? Liczymy, że wówczas zorganizujemy kolejny rajd a nasi chłopcy będą mieć sprawniejsze rowery i kondycję. Mamy nadzieję, że pomoże im w tym cudowna woda ze źródełka.
Kasia Korszla, Dominika Hubala, Sylwia OsinaJklasa II gimn
DZIEŃ NAUCZYCIELA
DZIEŃ NAUCZYCIELA
Dnia 17 października 2013 roku w czwartek w naszej szkole odbyła się akademia z okazji Dnia Nauczyciela. Tym razem pole do popisu mieli w głównej mierze uczniowie z klasy piątej. To oni pod opieką pani Roberty Hys przygotowali krótką inscenizację, w której z dużą dozą poczucia humoru wytykali wady uczniów, zestawiając ich np. z grzybami. Uczennice klasy szóstej wsparły swoich młodszych kolegów i recytowały wierszyki. Szkolny chórek zaśpiewał dla nauczycieli kilka piosenek. Nawet maluchy z klasy drugiej szkoły podstawowej wraz ze swoją wychowawczynią panią Krystyną Gozdecką przygotowały specjalną piosenkę na tą okazję. Na końcu uczniowie wręczyli pani Dyrektor, nauczycielom oraz innym pracownikom szkoły samodzielnie wykonane, bardzo ładne laurki, składając przy tym najserdeczniejsze życzenia. Nikola Cichosz - klasa V
Zaczarowany świat wierszy Juliana Tuwima
Reprezentacja klasy drugiej szkoły podstawowej wzięła udział w gminnym konkursie literackim i czytelniczym ,, Zaczarowany świat wierszy Juliana Tuwima" w 60 rocznicę śmierci poety i 100 rocznicę poetyckiego debiutu. Uczniowie: Emilka Mazurek, Ola Roman, Kamil Panas zajęli I miejsce w kategorii klas młodszych z gminy Krasnystaw[ byli jedyni z klasy II].
Zmagali się w 10 konkursach pisemnych, ustnych, plastycznych i recytatorskich. Wykazali się obszerną wiedzą z zakresu twórczości i życia poety oraz sprawnym i szybkim myśleniem i wyciąganiem wniosków. Otrzymali nagrody w postaci pięknie ilustrowanych wierszy Juliana Tuwima oraz przybory szkolne. Organizatorem konkursu było Gminne Centrum Kultury w Krasnymstawie z/s w Siennicy Nadolnej oraz Biblioteka Publiczna Gminy Krasnystaw.
Wychowawca klasy II