Szlakiem starych chałup i pięknych drzew

W środę 7 października bieżącego roku szkolnego, przy zachowaniu wszelkich zasad obowiązującychna czas epidemii koronawirusa,uczniowie klasy V i VI wraz z nauczycielami, paniami: Iwoną Karpińską i Małgorzatą Wit, udali się na wycieczkę szkolną do Lublina.

Najpierw odwiedziliśmy Muzeum Wsi Lubelskiej, gdzie pani przewodniczka zabrała nas w podróż w czasie. Zwiedzanie rozpoczęliśmy odsprowadzonego z samej Holandii zabytkowego wiatraka, mijaliśmy urokliwe kapliczki, wiejską studnię, zapoznaliśmy się z codziennym życiem w dawnych zagrodach chłopskich. Następnie spacerowaliśmy po pieczołowiciezrekonstruowanym miasteczku z początku XX wieku z ratuszem na czele, posterunkiem policji, szkołą, pocztą i licznymi sklepikami oraz kościółkiem.

Po udanej wizycie w skansenie Ziemi Lubelskiej udaliśmy się do pobliskiego Ogrodu Botanicznego UMCS-u. Pogoda,mimo początku października, nam dopisała, a spacer pośród kwitnących jeszcze późnych kwiatów i pięknie wybarwiających się drzew był samą przyjemnością. Dzięki przewodnikowi mogliśmy uzyskać dużo informacji i dowiedzieć się wielu ciekawostek z życia świata roślin. Zapraszamy do galerii.