Rozkład dnia w przedszkolu

Rozkład dnia dzieci 5 - 6 - letnich

7.00 - 8.20
Schodzenie się dzieci, zabawy dowolne, zabawy tematyczne, zabawy według inwencji dzieci w kącikach zainteresowań, gry i zabawy dydaktyczne.
Praca indywidualna lub z zespołem dzieci, praca z dzieckiem zdolnym.
8.20 - 8.30
Zestaw zabaw i ćwiczeń porannych – organizowanie warunków do kształtowania prawidłowej postawy ciała.
8.30 - 8.40
Przygotowanie do śniadania, czynności higieniczno-porządkowe.
8.40 - 9.00
Śniadanie - czynności samoobsługowe, doskonalenie nawyków higieniczno – kulturalnych związanych ze spożywaniem posiłku.
9.00 - 10.45
Zajęcia dydaktyczne z całą grupą, wyzwalające różne rodzaje aktywności w oparciu o podstawę programową. Stwarzanie sytuacji sprzyjających aktywizowaniu mowy, myślenia i doskonaleniu sprawności umysłowych. Tworzenie okazji do eksperymentowania, odkrywania lub stwarzanie warunków do podejmowania przez dzieci zabaw badawczych i konstrukcyjno – technicznych.
10.45 - 11.45
Zabawy na powietrzu – tworzenie warunków do spontanicznej i zorganizowanej aktywności ruchowej w ogrodzie przedszkolnym. Spacery, wycieczki, obserwacje przyrody z uwzględnieniem zmian zachodzących w cyklu czterech pór roku, prace ogrodniczo-porządkowe. Swobodne zabawy przy niewielkim udziale nauczyciela.
11.45 - 12.00
Przygotowanie do obiadu - czynności higieniczne, pomoc w nakrywaniu do stołu.
12.00 - 12.30
Obiad - kształtowanie zachowań prozdrowotnych i wdrażanie do kulturalnego zachowania podczas wspólnie spożywanych posiłków.
12.30 - 13.45
Relaks, odpoczynek . Zabawy relaksacyjne, czytanie bajek, opowiadań, pobyt na placu zabaw, zabawy dydaktyczne, zajęcia dodatkowe. Tworzenie sytuacji edukacyjnych rozwijających indywidualne cechy, zdolności i zainteresowania.
13.45- 14.00
Przygotowanie do podwieczorku – czynności higieniczne.
14.00 - 14.15
Podwieczorek.
14.15 - 15.30
Rozmowa z dziećmi, omówienie wydarzeń dnia. Aktywność własna dzieci - zabawy dowolne tematyczne, konstrukcyjne. Praca indywidualna i w małych zespołach.
Rozchodzenie się dzieci.

 

Rozkład dnia dzieci 3 - 4 - letnich

7.00 - 8.00
Schodzenie się dzieci, zabawy dowolne, zabawy tematyczne, zabawy według inwencji dzieci w kącikach zainteresowań, gry i zabawy dydaktyczne.
Praca indywidualna lub z zespołem dzieci, praca z dzieckiem zdolnym.
8.00 - 8.30
Zestaw zabaw i ćwiczeń porannych – organizowanie warunków do kształtowania prawidłowej postawy ciała.
8.30 - 9.00
Przygotowanie do śniadania, czynności higieniczno-porządkowe.
Śniadanie - czynności samoobsługowe, doskonalenie nawyków higieniczno – kulturalnych związanych ze spożywaniem posiłku.
9.00 - 9.45
Zajęcia dydaktyczne z całą grupą, wyzwalające różne rodzaje aktywności w oparciu o podstawę programową. Stwarzanie sytuacji sprzyjających aktywizowaniu mowy, myślenia i doskonaleniu sprawności umysłowych. Tworzenie okazji do eksperymentowania, odkrywania lub stwarzanie warunków do podejmowania przez dzieci zabaw badawczych i konstrukcyjno – technicznych.
9.45 - 11.00
Zabawy na powietrzu – tworzenie warunków do spontanicznej i zorganizowanej aktywności ruchowej w ogrodzie przedszkolnym. Spacery, wycieczki, obserwacje przyrody z uwzględnieniem zmian zachodzących w cyklu czterech pór roku, prace ogrodniczo-porządkowe.

11.00 - 11.30
Swobodne zabawy przy niewielkim udziale nauczyciela.
11.30 - 12.00
Przygotowanie do obiadu - czynności higieniczne, pomoc w nakrywaniu do stołu.
Obiad - kształtowanie zachowań prozdrowotnych i wdrażanie do kulturalnego zachowania podczas wspólnie spożywanych posiłków.
12.00 - 13.00
Relaks, odpoczynek . Zabawy relaksacyjne, czytanie bajek, opowiadań, pobyt na placu zabaw, zabawy dydaktyczne, zajęcia dodatkowe. Tworzenie sytuacji edukacyjnych rozwijających indywidualne cechy, zdolności i zainteresowania.

13.00- 14.00

Zajęcia popołudniowe. Czynności wspomagające prawidłowy rozwój dziecka. Zajęcia dodatkowe.
14.00- 14.30
Przygotowanie do podwieczorku – czynności higieniczne.
Podwieczorek.
14.30 - 15.30
Rozmowa z dziećmi, omówienie wydarzeń dnia. Aktywność własna dzieci - zabawy dowolne tematyczne, konstrukcyjne. Praca indywidualna i w małych zespołach. Kontakty indywidualne z rodzicami.
Rozchodzenie się dzieci.