Antyczny Rzym – lekcja otwarta z TIK

Czy powtórzenie materiału musi być nudne? Nie. To pokazała lekcja otwarta z historii z elementami TIK w klasie V, gdzie głównym tematem było powtórzenie wiadomości z działu – Antyczny Rzym. W lekcji mogli uczestniczyć zainteresowani nauczyciele. Na początku uczniowie podzieleni na grupy musieli przebić się przez gąszcz informacji internetowych, aby odszukać te które będą im potrzebne do tematu prezentacji.

A zadaniem było stworzyć prezentację komputerową na temat imperium rzymskiego i jego osiągnięć (temat w zależności od grupy). W ruch poszły zasoby Internetu, podręcznik (w tym e-podręcznik) do historii, a także zasoby wirtualnych bibliotek, muzeum do których każda grupa zaglądała. Uczniowie pracowali niezwykle intensywnie. Największe trudności pojawiały się przy tworzeniu prezentacji w wybranym programie, ale nie stanowiło to przeszkody w realizacji zadania. W każdej trudnej sytuacji można było prosić o pomoc nauczyciela. Ale i bez jego wskazówek powstały wspaniałe, autorskie prezentacje.

galeria