Wycieczka do Sandomierza i na Św. Krzyż

Pewnego, deszczowego dnia, a było to 12 czerwca 2018 r. grupa uczniów pod opieką p. Edyty Pieróg, Anny Wrony i Krzysztofa Kowalczyka udała się do Sandomierza i w Góry Świętokrzyskie.

Na początku naszej marszruty, wraz z przewodnikiem zwiedziliśmy sandomierskie Góry Pieprzowe. Piękny widok jaki roztaczał się na dolinę Wisły i Sandomierz trudno opisać, a sama świadomość, że chodzimy po jednej z najstarszych skał w Europie powodowała wśród uczestników wycieczki zaciekawienie. Następnie zwiedzaliśmy już Sandomierz czyli Bramę Opatowską z tarasem widokowym, Podziemia Sandomierskie, Rynek i kamieniczki oraz przepiękną Katedrę. Widzieliśmy dom Długosza, a co niektórzy próbowali zapiekanki sandomierskie. Po blisko 6 godzinach zwiedzania udaliśmy się na Św. Krzyż w Góry Świętokrzyskie. Jechaliśmy przez malownicze miejscowości docierając do Huty Szklanej skąd „ekspresową linią kolejową” dotarliśmy pod same podnóże Klasztoru Oblatów. Tam zwiedziliśmy Sanktuarium, gdzie znajdują się relikwie Krzyża Świętego, jak i krypty, gdzie można było zobaczyć mumie Jeremiego Wiśniowieckiego i zakonnika, który zmarł w klasztorze. Św. Krzyż kryje jeszcze jedną atrakcję turystyczną, a mianowicie gołoborza. Aby je zobaczyć, a także piękną panoramę Gór Świętokrzyskich musieliśmy zejść zboczem Łysicy po platformie specjalnie przygotowanej przez Świętokrzyski Park Narodowy. Warto wspomnieć, że duże zainteresowanie wzbudziła również wieża radiowo – telewizyjna, potężna, betonowa, która góruje obok sanktuarium na Św. Krzyżu. Wracając przez Ostrowiec Świętokrzyski wstąpiliśmy jeszcze do bardzo znanej na całym świecie karczmy, gdzie posililiśmy się bardzo zdrowym pożywieniem, który zaspokoił niezbędne potrzeby wszystkich naszych organizmów.